გაკვეთილის გეგმა

გაკვეთილის თემა

მონაცემთა კლასიფიკაცია და ორგანიზაცია

სწავლების საფეხური/ დისციპლინა ან ინტეგრირებული საგნების დასახელება
 მათემატიკა XI 
მოსწავლეთა რაოდენობა

32 მოსწავლე

აქტივობის მიზნები და მისაღწევი შედეგები
მოსწავლეთა მიერ კონკრეტული ცოდნის მიღება: რაოენობრივი მონაცემების დაჯგუფება ინტერვალთა კლასებდ, ფარდობით სიხშირეთა გამოთვლა,   მონაცემის პოზიციის მახასიათებლის-რანგის დადგენა 
 ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები

მათ.XI.12. მოსწავლეს შეუძლია ამოცანის ამოსახსნელად საჭირო ინფორმაციის მოპოვება       იყენებს შეგროვების შესაფერის საშუალებას( მზა ანკეტა, კითხვარი და ა. შ)     ირჩევს კითხვების დასმის შესაფერის ფორმას       მათ.XI.13. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა ამოცანის ამოსახსნელად ხელსაყრელი ფორმით და მათი ინტერპრეტაცია.
  შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:ირჩევს  მონაცემთა წარმოდგენის შესაფერის გრაფიკულ ფორმებს, აგებს და განმარტავს ცხრილებს/დიაგრამებს.        ერთი გრაფიკული ფორმით წარმოდგენილ მონაცემებს წარმოადგენს განსხვავებული გრაფიკული ფორმით.მათ.XI.15. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და დასკვნების ჩამოყალიბება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:       ითვლის და იყენებს შემაჯამებელ რიცხვით მახასიაებლებს დაუჯგუფებელ მონაცემ ერთობლიობების დასახასიათებლად./ შესადარებლად და მოსაზრება არგუმენტების შესაფასებლად. ...ითვალისწინებს მათ რეალურ ვითარებაში გადაწყვეტილებების მიღებისას.

 თანმიმდევრობა

aqtivoba1. G( meTodi gonebrivi ieriSi: )
gamowveva:  (dro 5wT)  dafaze davwer: sixSire , fardobiTi sixSire, rangi. Mmoswavleebs mivmarTav TxovniT, aRweron, ras niSnavs monacemTa erTobliobaSi cneba - sixSire da ras unda niSnavdes maTi varaudiT fardobiTi sixSire, gaixsenon, sasaubro leqsikaSi ras gulisxmobs sityva rangi da ras SeiZleba  niSnavdes igive sityva monacemTa erTobliobaSi. Ppasuxebis mosmenis  Semdeg:
Aaqtivoba2-A(3 wuTi) Sinaarsis faza: ganvmartav, ras niSnavs fardobiTi sixSire, ras gulisxmobs rangis cneba  monacemTa erTobliobaSi.  ganvixilav or SemTxvevas, roca erTobliobaSi monacemi EerTxel aris warmodgenili da meore: orjer an ufro meti sixSiriT meordeba.

Aaqtivoba3. (5wT) moswavleebs vTxov, (individualuri samuSao)  saSinao davalebidan  (unda SeedginaT cxrili, romelic asaxavs maTi megobari 6 ojaxis wevrTa raodenobas)  daadginon TiToeuli monacemis fardobiTi sixSire, rangi.
 Aaqtivoba4.  (5wT) moswavle warmoadgens sakuTar informacias dafaze da aRwers TiToeuli monacemis fardobiTi sixSiris da rangis dadgenasaqtivoba 5: A(5wT) isev gamowveva:  kiTxva, rogor fiqrobT, ramdeni wuTi dagWirdebaT siaruliT da sirbiliT 4 km-is gasavlelad? Ggamoiwvevs Rimils, SeiZleba aqa-iq xumrobas. ramdenime moswavle gamoTqvams varauds, romelsac davwer dafaze. Aamis Semdeg moswavleebs gavacnob informacias saxelmZRvaneloSi mocemuli savarjiSodan: axalgazrdebis fizikuri mdgomareobis da amtanobis dasadgenad erT-erT jgufs 40 meTerTmeteklaselisgan Semdgars-daevala 4 km-is siaruliTa da rbeniT dafarva. Mmoswavleebs vTxov saxelmZRvaneloSi(gv103)  gaecnon Sedegebs.jgufuri muSaoba (wyvilebSi, 10wT.) saxelmZRvaneloSi warmodgenili cxrilidan (gv 103):
- garkvieT, rogor Sesrulda drois mixedviT  monacemTa klasifikacia.-sixSireTa cxrilis mixedviT daadgineT erT-erTi monacemis( magaliTad: 14wT 50wm ) rangi- axseniT, ra aris histograma? modaluri klasi?-aRwereT (gv.104-ze)  warmodgenili diagramebi, axseniT, rogor Sesrulda erTi formiT agebuli histogramis meore formiT warmodgena.- warmoadgineT saxelmZRvaneloSi mocemuli bolo histogramis mixedviT fardobiT sixSireTa cxrili. fardobiTi sixSire  warmoadgineT procentebis saxiT. (cxrils daamateT erTi sveti)-- SeafaseT, 4 km-is dasafaravad Tqvens mier gamoTqmuli varaudebi romel Sedegs SeiZleba mivakuTvnoT (Zalian kargi, kargi, damakmayofilebeli Tu sagangaSo)?prezentacia  (5 wT) erT-erTi moswavle warmoadgens prezentacias. Ggadmoscems   da warmoadgens damuSavebuli masalis Sinaarss.
Sefaseba (5 wT)saSinao davalebis micema (2 wuTi) 1. ganixileT saxelmZRvaneloSi warmodgenili magaliTi
  gv 105-ze punqtis meore nawili.2. SeasruleT savarjiSoebi  gv. 108 - #1 da #2 3.  (jgufuri samuSao - kvleviTi davaleba)მოსწავლეებს დავურიგებ winaswar momzadebul furclებს, romelzec meqneba amobeWdili kvlevis Temebi da kvleviT misaRebi  Sedegebi:
 Temebis mixedviT SearCieT erT - erTi, Tqvenvis sasurveli    da CaatareT kvleva Tqvensave klasSi.MmiRebuli monacemebiT SeadgineT cxrili, romelSic warmodgenili iqneba sixSire, fardobiTi sixSire, dagrovili fardobiTi sixSire. aageT sixSireTa diagramebi. sasurvelia, eleqtronuli varianti.K       1.  dRis ganmavlobaSi moswavle ramden dros uTmobs sports an seirnobas?
       2.     dRis ganmavlobaSi ramden wuTs (saaTs) uTmobs kompiuters?   3.  gamoikvlieT, ramdenad xSirad gamoiyeneben Tqveni Tanaklaselebi saubrisas  ama Tu im Jargons, barbarizms? Tema SegiZliaT  SearCioT TviTon. masalebis mosapoveblad  da dasamuSaveblad SegiZliaT isargebloT internetiT.Kkvlevis Sedegebis warmodgenis vada 10 dRe.
 შეფასება
შეფასების კრიტერიუმები
ჯგუფის წევრები
       1
     2
კომპლექსურ პრობლემას ყოფს საფეხურებად


თანამშრომლობს ჯგუფთან


შეაქვს   წვლილი დავალების შესრულებაში


მუშაობს საკითხის ირგვლივ


იცავს დროის ლიმიტს




jgufuri muSaobis Sefasebis rubrika - 




საკლასო     მენეჯმენტი/ საგანმანათლებლო რესურსები

 სახელმძღვანელო(ვეფხვაძე თ. გოგიშვილი...)დაფა, ცარცი.  დავალების შესასრულებლდ - , კომპიუტერი, word--ის პროგრამის გამოყენება, ინტერნეტ-რესურსის გამოყენება. საკომუნიკაციოდ- სოციალური ქსელის  facebook- გამოყენება, ელექტრონული პრეზენტაციის მოსამზადებლად ,,power point”- ის გამოყენება.

No comments:

Post a Comment